Je přímo do očí bijící, jak se mediální trh zaplňuje neziskovými organizacemi, které využívají panující předválečné klima k obohacení svých zakladatelů a provozovatelů z grantů mezinárodních institucí a nadnárodních korporací. Na tuzemské scéně se pořádá hon na čarodějnice, které personifikují zejména nezávislá media. Nicméně se s nimi spláchnou i média nepohodlná či z některého předpojatého pohledu „nekorektní“. Na scénu přichází až s nevídanou pompou a podporou prorežimních medií podivné projekty jako Kremlin Watch či úderná jednotka Evropské komise s otevřeným rozpočtem StratCom, vedená bývalým českým novinářem Jakubem Kalenským, který prošel mimo jiné Lidovými a Hospodářskými novinami či Českou televizí.

Veškeré instance západní nadnárodní i národní, formální či neformální moci, například Bilderberg, Evropská unie nebo jednotlivé vlády nyní pasou po takzvané „ruské propagandě“. Přitom neváhají předhodit davu často společensky vadné jedince, jak bylo zjištěno v případě českých Evropských hodnot (jež reprezentuje pornoherec z gayfilmů Jakub Janda), nebo finského státního rozhlasu Yle (odsouzená toxikomanka a překupnice omamných látek Jessikka Arová).

Celá tato šaráda se stává nechutnou fraškou za peníze daňových poplatníků zvláště ve světle aktuální švýcarské mediální studie o „mediálním multiplikátoru“, který se objevuje v prozápadní a protiruské propagandě ve švýcarských a jiných západních médiích – propagandě válečné natolik utržené z řetězu únosnosti, že ji lze připodobnit k situaci před oběma minulými světovými válkami, nebo k nechvalně proslulé operací CIA zvané Mockingbird.

Předložená studie ve svém závěru konstatuje, že převážná většina zpravodajství německých, rakouských a švýcarských médií o konfliktu v Sýrii pochází pouze ze tří zpravodajských agentur, které jsou podřízeny partikulárním zájmům nadnárodních elit, západních mocností a zpravodajských služeb.

Německojazyčná a zbylá západní mainstreamová média se propagandy nebojí…

Za hlavní aktéry mediální manipulace v silně koncentrovaném globalizovaném mediálním prostředí byly ve studii označeny tyto agentury, které stojí za převážnou většinou zpravodajství na Západě:

1. Americká Associated Press (AP) se 4000 spolupracovníky po celém světě a zhruba 12 000 zákazníky;

Regenračné centrum

2. Kvazistátní francouzská Agence France-Presse (AFP) s necelými 4000 zaměstnanci;

Regenračné centrum

3. Britská Reuters, která zaměstnává něco přes 3000 lidí.

(Všimněme si, že žádná z těchto agentur nesídlí v Kremlu)

Studie také ukazuje, že v kontrastu k většině článků převzatých od těchto agentur je v německojazyčných médiích počet investigativních článků roven nule.

Obsah (nejen) německojazyčných médií je tristní: většina důležitých materiálů je převzata z nadnárodních agentur… Tomu také odpovídá výsledek

Další zajímavý poznatek, který studie přináší, je míra poukazování na „ruskou propagandu“. V textech cílové skupiny médií bylo vyhledáváno slovo „propaganda“, které pak bylo přiřazováno k Rusku nebo k NATO. Zde je výsledný graf, který hovoří sám za sebe.

Slovo propaganda použité v médiích ve vztahu k Rusku – 85 %, ve vztahu k NATO a USA – 0 %. Znamená to snad, že Západ propagandu nedělá? Bystřejší čtenář si odpoví sám…

Daniel Solis

Zdroj: http://danielsolis.cz/studie-propaganu-siri-tri-zapadni-agentury/