Zatímco mnoho řetězců přestalo dávat ke zboží zdarma igelitky a například v českém Lidlu si igelitku nemůžete již ani koupit, britský Lidl nyní předvedl něco, co jde zcela proti trendu omezování plastů a podporování ekologičtějších obalů.

Existuje hodně hloupých nápadů, a tenhle by v jejich žebříčku těžko hledal přemožitele. Řetězec jako novinku nabídl překvapeným zákazníkům cibuli, která je již oloupaná, ale zabalená v plastovém obalu. Cibule, jak přitom víme, má několik vrstev přírodního obalu, kterému se říká slupka. Je sice pravda, že volně prodávaná cibule pak často skončí v mikrotenovém sáčku, což je také plast, ale jistě by se dal vymyset nějaký vhodnější obal; naproti tomu jakou logiku má cibuli napřed oloupat a pak ji znovu balit?

Loupání a opětovné balení zeleninu samozřejmě prodraží – zatímco klasická cibule stojí v Lidlu 55 pencí za kilo, dva oloupané kusy v plastu prodává obchod za 99 pencí (zhruba 29 korun), ve slevě za 79 pencí.

Je to stejně podivné, jako když britské Tesco do plastových obalů balí „kusovky“ banánů (naštěstí je zatím neloupe), média informovala i o baleném květáku z britského řetězce Marks & Spencer.

Regenračné centrum

Není divu, že takové jednání budí posměch či kritiku. Cibule v Lidlu to naposledy od britských zákazníků pořádně schytala. „Copak si neuvědomujete, že cibule má několik vrstev? Jedná se o ekosystémovou službu,“ psali někteří lidé na sociální sítě. Jedna studentka balenou cibuli označila za „monstróznost“.

Regenračné centrum

Před pár dny přitom Šifra informovala o tom, že Kanada, Velká Británie a Nový Zéland zakázaly používání mikroplastu, který zamořil planetu. Je v rybách, ve vzduchu, a máme jej dokonce i v krvi. Takže na jedné straně Britové zakážou mikroplasty, ale na straně druhé balí do plastu oloupanou cibuli. Co tomu říká planeta Země, se šifře zjistit nepodařilo…

Pokud se Vám naše práce líbí, podpořte ji. Objednejte si předplatné tištěného měsíčníku Šifra, jeho digitální verzi nebo kombinaci obojího.

Můžete nás také podpořit dobrovolným příspěvkem.

Milan Vidlák, časopis Šifra

Zdroj: http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/lidl-peeled-onions-plastic-sell-shelves-reaction-a8160296.html